Diskuzní fórum Suchozemská želva
Přejít na web euzelva.czTémata bez odpovědí | Aktivní témata
Všechny časy jsou v UTC+02:00
měkký krunýř
měkký krunýř
Dobrý den,
Mám dvě želvy stepní. Jedné jsou 3 roky a druhé rok. Studuji v Praze a proto mám želvičky u sebe ale přes léto, kdy jsem tu nebyla nějak zvlášť často jsem se rozhodla jim zařídit venkovní výběh u rodičů na zahradě. Asi před měsíce jsem dala želvy opět dovnitř a zpozorovala jsem, že mladší má měkký krunýř. Vím, že je vcelku mladá, takže určitá pružnost je na místě ale v porovnání s tím jaký ho měla před létem, tak je vážně měkký. Zajímalo by mě, kde může být problém? Teoreticky to, že byly venku by jim mělo nabídnout mnohem lepší podmínky než chov teráriu a přesto se vyskytl problém až, když byla venku. Fakt je, že jí mám asi půl roku a od té doby vůbec nevyrostla. Neztrácí ale ani nepřibírá. Žere vcelku normálně. Budu šťastná za jakékoliv rady, kde mohl nastat problém, když byla v teoreticky nejlepších možných podmníkách.
Děkuji.
Mám dvě želvy stepní. Jedné jsou 3 roky a druhé rok. Studuji v Praze a proto mám želvičky u sebe ale přes léto, kdy jsem tu nebyla nějak zvlášť často jsem se rozhodla jim zařídit venkovní výběh u rodičů na zahradě. Asi před měsíce jsem dala želvy opět dovnitř a zpozorovala jsem, že mladší má měkký krunýř. Vím, že je vcelku mladá, takže určitá pružnost je na místě ale v porovnání s tím jaký ho měla před létem, tak je vážně měkký. Zajímalo by mě, kde může být problém? Teoreticky to, že byly venku by jim mělo nabídnout mnohem lepší podmínky než chov teráriu a přesto se vyskytl problém až, když byla venku. Fakt je, že jí mám asi půl roku a od té doby vůbec nevyrostla. Neztrácí ale ani nepřibírá. Žere vcelku normálně. Budu šťastná za jakékoliv rady, kde mohl nastat problém, když byla v teoreticky nejlepších možných podmníkách.
Děkuji.
Re: měkký krunýř
V jednom roce by měl být krunýř tvrdý, maximálně může ještě mírně pružit a měknutí krunýře může mít na svědomí několik příčin.