Diskuzní fórum Suchozemská želva

Přejít na web euzelva.cz

Témata bez odpovědí | Aktivní témata

FAQ Hledat

Všechny časy jsou v UTC+02:00

Želva nežere,spí a má rýmu.

Ta želva je nějaká divná
Odpovědět
jaxy6
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: ned 29. srp 2021 16:55:52

Želva nežere,spí a má rýmu.

Příspěvek od jaxy6 » ned 29. srp 2021 17:04:57

Dobrý den,

před týdnem jsem dostal želvu stepní darem. Jsem úplný nováček a něco málo jsem si o chovu už přečetl. Želvě jsou cca 2-3 roky, nezimovaná. Udělali jsme ji terárko cca 60x30cm. Není to ideál ale víc místa bohužel momentálně není.
Screenshot_2.jpg
Pod lampou s UVB/UVA zářením je cca 32°C. v chladné zoně cca 22-23cm. Želva permanentně spí a má rýmu. nežere nepije. pohybuje se minimálně, většinou je pod lampou nebo vedle lampy.

Nevím co teď momentálně sní. Vhodné podmínky jsem snad splnil. Na fóru jsem četl, že na 99% přejde rýma sama. Rád bych jí vykoupal, ať se napije. Bohužel furt spí a četl jsem že se želva má koupat pouze když je aktivní = nespí.

Děkuji za jakoukoliv radu.

Uživatelský avatar
Mirek
Víc než Želva
Příspěvky: 2072
Registrován: úte 17. čer 2014 18:15:08
Bydliště: Brušperk, Brno

Re: Želva nežere,spí a má rýmu.

Příspěvek od Mirek » ned 29. srp 2021 19:45:03

Želva má tento stav tedy již od předchozího majitele. V tuto chvíli můžete zkusit nastavit vhodné podmínky (teploty, denní osvětlení, vlhkost...) a vyčkat, zdali se stav nezačne upravovat. Koupat můžete, zkusit lze i koupel ve výluhu z heřmánku. K jídlu můžete zkusit nabízet atraktivní krmivo (sladké ovoce). Pokud nezabere, tak je na místě konzultace s veterinárním lékařem specializovaným na plazy, alespoň kvůli podpůrné terapii (asistované krmení a rehydratace).

jaxy6
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: ned 29. srp 2021 16:55:52

Re: Želva nežere,spí a má rýmu.

Příspěvek od jaxy6 » ned 29. srp 2021 20:32:53

Děkuji za info, ale kdy mám koupat, když želva neustále spí ?

Uživatelský avatar
Mirek
Víc než Želva
Příspěvky: 2072