Diskuzní fórum Suchozemská želva

Přejít na web euzelva.cz

Témata bez odpovědí | Aktivní témata

FAQ Hledat

Všechny časy jsou v UTC+02:00

Jak zastavit rachitidu?

Upravujeme a napravujeme
Odpovědět
Uživatelský avatar
Richenza
Pokročilý
Příspěvky: 31
Registrován: pon 16. čer 2014 22:00:32

Jak zastavit rachitidu?

Příspěvek od Richenza » úte 31. kvě 2016 13:11:40

Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o radu/názor na další vývoj želvy s rachitidou. Před dvěma lety jsem si jako úplný začátečník koupila své první dvě TH. V roce měřily coby nezimované 7 cm a vážily cca 90 g. Chovatelka je měla na hoblinách v teráriu bez UV lampy a mě nenapadlo, že nejsou úplně v pořádku. Poté jsem je nechala celé léto v ohrádce, kde se pásly převážně na jeteli, což způsobilo další rychlý růst. Na podzim v roce a půl vážily cca 140 g. V té době už byla na jejich krunýři patrná rachitida (viz první foto).

Loňské léto prožily už ve výběhu s dalšími TH, které jsem si koupila od jiného chovatele a které mají krunýř zcela v pořádku (viz druhé foto). Proto si myslím, že mé chovné podmínky jsou dobré (krmím luční směsí, sypu vápníkem, vlhkost je dostatečná, zimuji). Přesto u výše uvedených dvou želv rachitida pokračuje. Nyní jako tříleté váží cca 190 g a měří 9 cm. Vím, že se krunýř už nikdy nevyrovná, ale mně připadá, že se hrboly stále zvyšují. Myslela jsem, že při správných podmínkách chovu na krunýři zůstanou jakési špičky, ale dále bude rovný. Vím, že mi nemůžete přesně poradit, co mám dělat, když neznáte přesné podmínky chovu, ale chtěla bych se vás zeptat, jak má vypadat želva, která jako mládě měla rachititdu a dále se vyvíjela dobře. Podařilo se vám někdy rachitidu zastavit? Moc děkuji za odpověď.
Přílohy
IMG_20160530_160414.jpg
IMG_20160530_165637.jpg

Uživatelský avatar
euzelva
Administrátor
Příspěvky: 2918
Registrován: stř 11. čer 2014 6:44:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zastavit rachitidu?

Příspěvek od euzelva » stř 01. čer 2016 22:26:16