Diskuzní fórum Suchozemská želva

Přejít na web euzelva.cz

Témata bez odpovědí | Aktivní témata

FAQ Hledat

Všechny časy jsou v UTC+02:00

zimovat či nezimovat

Hibernace, délka zimování, jak ji připravit
icina
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: stř 28. říj 2015 12:10:08

zimovat či nezimovat

Příspěvek od icina » stř 28. říj 2015 12:18:20

Dobrý den,

prosím o radu zda zimovat či ne. Mám 2 letou želvu zelenavou, vzhledem k tomu, že je celoročně v teráriu kde má stabilní teplotu a nemám v plánu ji rozmnožovat, nechtěla jsem zimovat (je to moje první želva takže mám ze zimování strach). V loňském roce jsem přes zimu pouze snížila o pár hodin svícení, želvička byla pouze méně aktivní než v létě. Letos však zalezla do studenějšího místa v teráriu a již 2 dny spí. Jsem začátečník, zimování se bojím, nerada bych udělala víc škody než užitku. Co člověk, to názor. Jeden mně tvrdí že pokud usne v terárku, tak při pokojové teplotě nepřežije zimu protože je ještě mladý. Druhý tvrdí že se želvy zimovat nemusí a že spí např 4 dny, potom se dojdou najíst, napít a zase na pár dní usnou a zimu bez problému přečkají. Prosím o Váš odborný názor.

Děkuji moc za radu

Uživatelský avatar
Mirek
Víc než Želva
Příspěvky: 2072
Registrován: úte 17. čer 2014 18:15:08
Bydliště: Brušperk, Brno

Re: zimovat či nezimovat

Příspěvek od Mirek » stř 28. říj 2015 14:53:09

Zimování není primární podmínkou k životu želvy. Jednoduchá rada je, že pokud se zimování bojíte, tak ji nezimujte.

BáraJ
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: ned 25. říj 2015 23:10:29

Re: zimovat či nezimovat

Příspěvek od BáraJ » stř 28. říj 2015 20:27:30

Zdravím :)

Necítím se jako nějaký odborník - přidám jen osobní zkušenost - Mám samečka želvy zelenavé již 13 let, nezimuji a nezdá se, že by tím nějak strádal ;)

Uživatelský avatar
euzelva
Administrátor
Příspěvky: 2917
Registrován: stř 11. čer 2014 6:44:32
Kontaktovat uživatele:

Re: zimovat či nezimovat

Příspěvek od euzelva » stř 28. říj 2015 22:09:23