Diskuzní fórum Suchozemská želva

Přejít na web euzelva.cz

Témata bez odpovědí | Aktivní témata

FAQ Hledat

Všechny časy jsou v UTC+02:00

Krunýř a divné zbarvení

Snažíme se všichni pomoci
Odpovědět
nicolepapule1992
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: stř 16. led 2019 10:15:44

Krunýř a divné zbarvení

Příspěvek od nicolepapule1992 » stř 16. led 2019 10:19:45

Dobrý den,

obracím se na Vás s dotazem. UObracím se na Vás s dotazem, zda-li by jste mi mohl poradit. Máme doma dvě želvy zelenavé a všimla jsme si, že u jedné se začali objevovat hnědé "fleky" na krajích krunýře a také mi přijde, že začala mít i nahnědlou barvu, převážně na nohou. Také se ji uštípl kousek krunýře a nevíme, jakto, jestli z důvodu že ty místa , jsou takové ,suché". Želva nespadla ani s ní nebylo nijak hrubě manipulováno. Obě holky sdílejí společně terárko. Zkoušela jsme hledat na internetu co by to mohlo být, ale jelikož jsem v tomhle začátečník, tak se obracím na Vás profesionála než vyhledám veterinární pomoc. V příloze zasílám fotografie, pro lepší pochopení.
Želvy žijí v terárku, kde je povrch vytvořený z kokosových čipsu a také z ekoterra kokosového substrátu, který sem zakoupila u Vás na eshopu. Želvy jsme nezazimovávaly, jelikož jsou jim teprve 2 roky a nechtěli jsme jim nějak ublížit. Svítí se jim výhřevnou žárovkou cca 6 hodin denně a druhá žárovka, co simuluje sluníčko tak kolem 4 hodin. Potravu mají pekingský salát, brokolici, pampeliškové listy, které jsme nasbírali přes léto, podzim a uchováváme v lednici. Občas dostanou banán tak 1x týdně a rajče. Také mají granule od značky Raffty Vital Herbivor a Professional Herbitor. Ty jim dáváme poslední cca 2- 3 týdny a chutnají jím. Želva je aktivní, žere, vykonává potřebu bez problému. Tato želva byla narozena v sprnu a druhá v září, a srpnová je o dost větší než ta, která se narodila v září. Také mají v terárku sepionovou kost, a přidávám jim do jídla 2 kapky Turtle Vit od Beapharu.